Nieuws

Groenten en fruit beschermen onze gezondheid

Uit nieuw onderzoek van University College London is wederom gebleken hoe belangrijk groente en fruit zijn. Wie veel groente en fruit eet, vermindert zijn risico op het krijgen van hart- en vaatziekten en kanker. Ook meer groenten en fruit eten? Hierbij praktische tips, samengesteld door het Voedingscentrum: klik hier

Een paar kilootjes kwijt voor de zomer?

Wil je wat afvallen voordat de zomer begint? Je hebt nu nog rustig de tijd om op een gezonde manier enkele kilo’s te verliezen. Een halve tot 1 kilo per week is goed. En als je rustig afvalt, is het ook daarna makkelijker om op gewicht te blijven.

Hoe kan je dan wel gezond afvallen?

Lees meer...

Gezonde traktatie om op school uit te delen

Ben je op zoek naar een gezonde traktatie om op school uit te delen? Hier vind je heel veel inspirerende voorbeelden. Zo zie je dat gezond trakteren ook leuk en lekker kan zijn!

Kijk voor allerlei ideeën naar: Gezonde traktaties kinderverjaardag

 

 

Verlangt u regelmatig naar eten, terwijl u kortgeleden nog hebt gegeten?

 Uit onderzoek blijkt dat wanneer je een taak uitvoert die veel aandacht van je vraagt het verlangen naar eten afneemt. Wanneer u bijvoorbeeld een puzzel gaat maken (maakt niet uit welk soort puzzel) of wanneer u iets gaat doen, waarbij u moet nadenken of de hersenen actief gebruikt, is de behoefte om iets te gaan eten, bij een groot deel van de mensen een stuk minder.

Zie hier

Gezond gewicht: veel minder kans op chronische ziekten

 

Ernstig overgewicht (obesitas) gaat vaak samen met chronische aandoeningen, zoals hart- en vaatziekten en suikerziekte (diabetes type 2). Om de kans op deze ziekten te verkleinen is een gezond gewicht noodzakelijk. “Dat begint met een gezond eetpatroon.”

Meer informatie vindt hier

NVD

Kwaliteitsregister Paramedici